Brian, top marks for not trying

Okej, I korta drag. Göteborg är större än Arboga. Rätt mycket större. Det suger att man inte kan köpa göteborgska, vilket måste vara den ultimata dialekten. Liksom, du får la flö dig, äru go i hövve eller? Jag smälte ner någonstans där, och klibbade fast mig. Förutom de pengar jag hade samlat ihop drog jag med mig ett påbörjat töjt öra och en redig jävla infektion som satte sig i varenda vrå utav min kropp. Mitt öra var större än mitt huvud. Ungefär.

Hela Göteborg var som en puls rakt igenom, som jag har varit i alla städer och ramlar blandat med Tro och tvivel plus sextusen okoncentrerade tankar, spårvagnar och saknadskänslor som sved och stack i mig, i en slags remix. Det där glittrande ljudet i början av fireflies, lite sådant också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0