2009

JANUARI
Från och med början av 2008 och ca 15 månader baktåt började mitt liv spåra ur. Jag slutade äta och sakta men säkert stupade jag nedåt. Jag fick anorexia. Det är ingenting jag skämms över, det är omöjligt att vara stark alla gånger. Det svarta hål jag hamnade i satte sina spår. Jag äcklas av alla minnen från den tiden, så jag har slängt nästan allt som påminner mig. Jag har aldrig varit så osäker och rädd som jag var då.



FEBRUARI

Jag har inte så speciellt många minnen från februari förutom att jag satt i vardagrumssoffan och ritade nästan hela tiden, när jag inte gjorde det sov jag. Jag orkade inte göra så mycket annat.

MARS

Jag frös hela tiden. Min familj åkte till Bolänge och åkte skidor. Jag tror att alla i min familj grät under den semestern. Jag har aldrig varit så trött som jag var då. Jag var trött hela jag, på allting. På det faktum att det var mitt fel att de jag älskade över allt annat mådde så dåligt. Våren blev min räddning, den var väldigt fin.

APRIL
Det jag kanske minns mäst från April var när Jag, Glenn och Madde tog med Terre och badade. Jag har 487585 bilder från den dagen. Jag sa hejdå till mitt blonda jag och färgade håret ljusbrunt till en början. Jag minns också när Jag, Emma och Pernilla praoade på mammas dagis och när vi åt jordgubbar på mormors ballkong. Åh, när Jag, Malin och Glenn klädde ut oss till fjortisar och åkte till västerås. Då var jag helt borta i huvudet. Jag var
föresten borta i huvudet hela April.



MAJ

Jag färgade håret ännu brunare och gick omkring i mina supersmå slitna jeans från gina tricot dagarna i ända. Om jag känner rätt så tror jag att det var i Maj som jag började fotografera sådär supermycket. Och när Jag, Lydia, Linus och Johannorna hade en hel biosalong för oss själva när vi såg '17 again'. Den 31 hade vi årets andra dansuppvisning, jag var så glad då.

JUNI
Jag hängde en del utanför konsum med Glenn och käkade jordgubbar. Där hittade jag en kråkunge som jag tog hand om en stund. Och skolavsluntingen. Den skolavslutningen då jag hade en rosa klänning på mig. Det känndes så satans bra att vara ifrån skolan. Jag var jättemycket i Lunger med Glenn, åkte båt och sjöng på Kent och Håkan. Jag lärde mig att älska att bada.

JULI
Den första Juni åkte Glenn och jag till Stockholm och bodde hos Johan och Stefan ett tag. Från och med det började jag må ganska bra, faktiskt. Jag började lämmna saker och ting bakom mig. Vi sov hos Lina på landet och åt flatbröd, haha. Min familj åkte till Danmark och gick på tivoli där jag träffade en jättesöt tant.

AUGUSTI
Jag fyllde 14 och skolan började igen. Jag kom tillbaka 1000 gånger starkare.

SEPTEMBER
Jag och Lydia åkte till Stockhkolm stad och såg Håkan på Grönan, och det var efter det som jag började lyssna mer och mer på musik. Jag åt på Donken hela tiden av någon anledning. Och räkor. Jag åt så mycket räkor!

OKTOBER

I Oktober förändrades väldigt mycket, som att jag vaknade efter en lång sömn. Jag blev riktigt kär för första gången, jag träffade många nya människor och jag förändrades till en helt annan människa. Det var kanske bäst att det blev så, som att jag tog igen all den tid då jag hade isolerat mig från allt. Jag spenderade väldigt mycket tid tillsammans med Emma.

NOVEMBER
Jag stickade konstant, all the time. Till det lyssnade jag på Arctic Monkeys. Jag fyndade på Ullared med Madde också. Jag blev lite mer känslig här tror jag. Eller känsligare. Jag började ta saker på större allvar än innan. Jag blev föresten rödhårig.

DECEMBER
Efter alla slutmoment i skolan så har jag inte pluggat någonting. Jag strejkar. Vi firade julafton hemma med några nära och kära, en riktigt fin jul fick vi. Jag åkte upp (ner?) till Stockholm och träffade Josefine, och det var också riktigt fint. Jag har åkt pulka och druckit varm choklad, skrattat mer än vad jag brukar och jag har fått biljetter till Kent. Jag klarar mig ett tag. På nyår blev det trerätters hemma hos Danne med Ruth & co. 



Mitt år började förjävla dåligt, det är ingen tvekan om det. Men ibland måste man välja bort saker och kämpa för andras skull. Jag har blivit sårad och jag har sårat, och det finns många som inte tycker att jag är just den bästa människan, men samtidigt finns det folk som älskar mig. Som man säger, man väljer vad man vill se.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3<3<3

2010-01-02 @ 09:48:19
Postat av: ruthie

<3 på dig jules

2010-01-02 @ 11:34:04
Postat av: L

Chao diggar din blogg, verkar som du haft en både bra och dåligt år bruden :) Dansuppvisningen var iallafall helt fantastisk!! :D // L

2010-01-03 @ 02:07:23

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0