++

Så snurrar min jord igen, radion spelar vår sång. Stockholm ligger öde och världen håller andan. så snurrar min jord igen, för allt vi drömmde en gång.

Fredaskväll och jag sitter ensam på mitt rum och super mig full på cola zero och allmänt skit som cirkulerar runt mig. Det jag andas in kommer inte ut, det fastnar någonstans i mina lungor. Jag kvävs. Där ligger min kamera och väntar på batteri, där ligger mitt trasiga armband. Där ligger det en tandborste mitt på glovet, där ligger en julia och skräpar på sängen. Varför gör du inget av kvällen? Det är fredag, flicka lilla. Det är fredagskväll. Varför kan du inte gå rakt längre? Vart fan tror du att du är på väg. Gå till din radio. Lyssna på kent. Lyssna på kent. Lyssna på socker, lyssna på mannen i den vita hatten, lyssna på berg och dalvana, lyssna på avtryck. Lyssna inte på dig själv för allt i världen. Lyssna på allt annat än dig själv nu.



Kommentarer
Postat av: Anonym

ibland undrar jag verkligen vad du tänker på.



2009-11-20 @ 22:16:33
Postat av: Hanna

HAR BLOGG VS BLOGG NÅ! LES HVA DU MÅ GJØRE FOR Å DELTA, SÅ KANSKJE DU VINNER? LYKKE TIL! www.tissus.blogg.no

2009-11-20 @ 23:38:34
URL: http://www.tissus.blogg.no
Postat av: maria ulvklo

iknow you

2009-11-21 @ 00:29:43
URL: http://babyshroom.blogg.se/
Postat av: Anonym

kram

2009-11-21 @ 19:01:36
Postat av: Anonym

vackert

2009-11-24 @ 13:04:15

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0